fredag 26 oktober 2012

Det här med att rensa ut......

Hej igen, veckans frånvaro har berott på att jag åter igen är sjuk samt varit på sjukt deppigt humör, så jag har inte haft nån energi kvar på kvällarna. Har varit såå skönt att få krypa ner i sängen på kvällen när vår lilla vilde har somnat.
Och som om inte det var nog så har jag även fått jordens jäkla tandvärk.
Har 2 visdomständer som spökar och tanken var att jag skulle börjar ta bort dem på tisdag men nu när jag fått både feber och ont i halsen så får jag skjuta på det till slutet av veckan.
Nu hoppas jag verkligen att jag blir bättre  för just nu känns det som om jag fått en redig hörring över örat. Not nice!!!

Helgens stora "to do" var att rensa vår klädkammare. Det såg bokstavligen ut som om någon slängt in en handgranat i den.
Så efter ca 8 timmar, ett stort lass till tippen och lite omplacering både i lådor och kartonger så kommer jag äntligen  åt mina kläder igen.
Det är sjukt vad man/vi samlar på sig "den här kan vara bra att ha en dag" grejer. Och en del saker man fått som säkert har en bra intention men aldrig kommer till användning.

Det blev även en stor blå/gul kasse till Afrika (vi har ett barnhem där på jobbet som vi sponsrar, så man vet att sakerna kommer fram direkt och till användning), samt 2 stora kolli till Myrorna.

Känns riktigt bra, gillar inte att slänga sånt som fortfarande fungerar, tar då hellre lite extra tid att se till att det kommer till någon som verkligen behöver det.

Men herregud vad mycket onödigt som man spar på sig. Nej from nu jag kommer verkligen tänka till på allt som kommer in i vårt hem.....

Nu ska jag återgå till min julmust som är det roligaste jag får i mig ikväll......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!