måndag 15 oktober 2012

Det här med läggningar.....

Vi har varit väldigt bortskämda med att vi haft så enkla läggningar. 
Från att vilden började dricka välling vid 6-7 månader så har han fått flaskan och sen somnat, men något hände innan sommaren. 
Han stod bara upp i sängen, skakade sidorna, grät och skrek, då bytte vi till en stor säng, gick bra i typ 2 -3 veckor. Sen skulle han inte somna själv, då har vi suttit vid sängen, hållit handen, legat bredvid osv. 
Då skulle han sova i vår säng. 
Han har sovit i vår säng men ska jag vara ärlig så jag sover såå sjukt dåligt (plus att jag inte gillar små barn sparkar i ansiktet) i synnerhet när vi är tre i sängen så nu har vi börjat lägga honom i vår säng och sen lägger vi över honom i hans säng när vi går och lägger oss. 
(Okej jag ska erkänna att han ibland får sova hos oss hela natten, det är ju rät gosigt också...)

Men det som nu är problemet är själva läggningen. 

Det kan ta allt från 10 min till 3,5h och det gör mig galen och helt sönder stressad (vart f-n tar min tid vägen liksom....)
Han sparkar, skriker, gråter, hoppar, springer upp, leker ja allt utom att försöka sova. 
Vi har försökt med allt, läsa, sjunga, hota (skämtar...) mm.

Mitt tålamod är verkligen ute och knatar på tunn is ibland så jag måste hitta en lösning på det här. 
Att ta dessa läggningar 4 dagar i veckan själv är sjukt tålamodsprövande och ni som känner mig vet ju hur bra det kan vara ibland.

Så då till frågan. 

Vilden sover ca 1 1/2 - 2h varje dag på dagis. 
Är det dags att sluta med detta eller ska vi bara dra ner på den tiden? 

Kom gärna med åsikter och förslag på hur man kan göra detta lättare. 

En pigg mamma är en glad mamma!

1 kommentar:

  1. Hej vännen.
    fy vad jobbigt att det är problem med nattningen, det hjälper ju inte heller att man jobbat en hel dag och är ganska trött själv (och en hel del som ska hinnas med på kvällen).....
    KRAAAAAM på dig

    http://www.babyvarlden.se/Bebis/Somn/

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!