fredag 12 oktober 2012

underBARA BARN 2012

Idag tog jag lite välbehövligt ledigt och spenderade tiden med familjen. 
Mötte upp svägerskan och fasters små troll och gick på underBARA BARN 2012.
Blev halvt förskräckt när vi kom dit då det kändes som halva Sverige där. OMG det var nästan så vi vände innan vi kommit in. Men väl inne så var det faktiskt helt okej. Absolut vid vissa montrar var det fullt ös och typ en triljon barnvagnar men om man höll sig ifrån dem så var det okej.
I år hade vi ingen plan på vilka montrar som skulle besökas utan vi gick lite på måfå.
Första anhalten blev Loppi påsen (hade ju lovat mig att inte hämta någon men snik tanten tog visst över där för en sekund.....) Kan inte påstå att jag vart ett dugg imponerad den här gången heller.

Annat var det med den "blogg goodiebag" man kunde hämta ut som bloggare idag. Den vart jag grymt imponerad av. Kanske inte så konstigt  dock...

Den var fylld med både mössor från både Geggamoja och Novastar.
Majskrokar, fruktpåsar, 1500kr på hälsoundersökning, presentkort på Mama Mia.
Rabatt på glass (bara det är ju super...)
Torklappar, bubbelskum och en del annat smått och gott. 

Mötte även denna härliga bönan i en monter.
Det är allt lite skumt att träffa någon IRL som man läser om typ varje dag fast man inte känner dem, men trevlig var hon och det är ju alltid trevligt med trevliga människor :-)

Efter mötte bror upp och maken som tränat. Vi lagade middag och någonstans där så fick storkusinen och vilden frispel, totalt övertrötta gick det så där kan jag säga..

Så efter en väldigt trevlig men intensiv dag så har jag nu krypit upp i soffan med ett glas rosé (japp funkar fortfarande) och ska bara varva ner lite.
I morn blir det lite egentid förhoppningsvis med galnaste kollegan så jag ser fram emot många glad skratt och lite ont i kinderna :-)

Försökte fota idag men det gick så där kan jag säga. Det är inte lätt att få med vilden utan att något annat barn har trillat in i bilden eller att han bestämt sig för att göra något annat efter typ en sekund så bilderna får ni ta som de är.


Håll till godo!

Väldigt smarta klossar med magneter i som gör att man kan bygga hur högt man vill utan att de rasar


En inomhus isrink, snart snart snart är snön här, tjohooooo
Ser ni att det är ballonger som granen ovan är gjord av?


Lyckan var total när vi hälsade på brandmännen



De hade även byggt som en liten cirkusmonter där man kunde prova balan och styrka men vilden är nog aningen för liten fortfarande, han ville mycket men vågade inget, men det kommer fler år och fler mässor


Två slagna hjältar i alla fall en sekund......


Nä nu måste jag nog ha lite påfyllning i mitt glas.

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!