söndag 7 oktober 2012

Härliga höst

I helgen har vi utnyttjat det vackra vädret och varit ute mycket. 
Älskar hösten, de soliga dagarna när luften är så där krispig som den bara kan vara på just hösten.
Alla dofterna från äpplen, päron, plommon och några få blommor som fortfarande trotsar kylan.
Att man äntligen kan börja klä på sig gosiga sjalar och stora tröjor, tända för mycket ljus och krypa upp i soffan med ett glas kraftigt rödvin och läsa någon av alla underbara magasin som finns.
Älskar hur naturen nu byter skrud från en ganska tråkigt grönnyans till sprakande gula, orange och djupröda nyanser. 
Perioden är ganska kort för snart kommer alla löven ha fallit och mörkret lagt sig både på morgonen och på eftermiddagarna så det gäller att passa på att bara njuta.













Ser ut som om det blir en kall vinter i år, inte mig emot gillar när det är mycket snö och lite kyla.

2 kommentarer:

  1. Vad hände?
    Det jag gillat med sverige är att vi har 4 årstider.
    Men i år var det ju bara 3…
    När kommer sommaren?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med er båda, men vi blev snuvade på sommaren! En dag är inte tillräckligt. Vill tillägga att nu har mitt trädgårdsäventyr börjat. Hade 6!! älgar samtidigt under mitt ena äppelträd härtomkvällen. Tomten är som em hage för älg, hjort och rådjur, som alltid fantastiskt. Ta vara på de dagar med hög, krispig luft och se era barns rosiga kinder. Kram Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!