fredag 19 oktober 2012

Det här med fredag.....

Finns det något skönare än fredagar?
Först och främst så kommer ju maken hem och det är ju ett stort + i kanten :-)
Sen är det såå skönt att få lite tid hemma. Känns som om man bara susar genom veckorna. Vakna, dagis, jobb, hämta, middag och sova och osv och i slutet av veckan är jag helt slut.
Saknar den där underbara känslan man hade när man var mammaledig av att man inte hade några krav. Kände man för att titta på film långt in på natten så kunde man göra det då man visste att man kunde sova igen det dagen efter. Eller bara sitta i flera timmar och fika och prata, hur härligt var inte det?
Så även om jag tycker om mitt jobb och allt det där så är det riktigt skönt att logga ut freda eftermiddag.

Apropå jobb, jag var på ett riktigt spännande nätverksmingel igår. Fick mer smak och ska försöka komma på ett sätt att få in mer nätverkande i livet. Är det någon som är med i något trevligt nätverk så dela gärna med er. Är det något som verkligen är kul med mitt jobb så är det alla härliga människor man träffar.

Men i morn är det lördag och det blå/gula varuhuset som hägrar. Har hört att julen har kommit och måste dit och kolla in den. Får se om nåt följer med hem......

Nä nu ska jag tillbaka till mitt fredagsvin och fundera färdigt på vad jag ska göra för att känna mig lite piggare. Just nu känner jag mig verkligen som en gråmus. Funderar på att färga håret eller kanske klippa lugg..
Frågan är bara vad?


Trevlig helg och på återseende :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!