lördag 20 oktober 2012

Snart är det jul igen......

Är ju en total julnörd till både bror och makes förtret (låt mig bara gilla liksom!)
Hörde i veckan och såg på det blå/gula varuhusets blogg att julen äntligen hade kommit så när det var dags för lite egentid idag så drog jag dit. 

Och det första som mötte mig i entré var mysig glögg arom, smart drag där! 
Det har utökat sitt sortiment med alkoholfria sorter för i år.

Det här med att hänga granen upp och ned är tydligen årets grej, såg det även på Formex nu i höstas, vill nog ändå ha min på rätt sätt....



Självklart så hittade jag en del fina saker men även en del skit, vem köper seriöst fortfarande plast??
Det finns så himla stort utbud av fina kulor och dekorationer till bra priser i typ varje butik numera så jag fattar inte varför man inte satsar på bättre kvalité? 
Visst visst jag vet ju vart jag är någonstans men ändå.....

Har bestämt mig för att byta ut alla kulorna i granen i från röda till silver. Har haft samma sen jag flyttade hemifrån vid 21 så nu är det dags för en förnyelse kände jag.
Förra årets gran kan ni se här

Gick förbi en butik i Kungsträdgården som jag aldrig tänkt på tidigare men de hade fullt med fina saker i fönstret så jag måste ta en sväng där snart...




Hur söta är inte de vita tomtarna????

 Nu ska jag ta tag i mitt helg projekt, vår klädkammare. Någon har varit och slängt in en handgranat där när vi inte var hemma.......

På återseende!



Ps, såg nu att när jag tittade igenom förra årets julinlägg att vi ju åkte till Lisebergs julmarknad (hade helt glömt bort den...) Är det någon som har något bra tips på julmarknad i Stockholms området??

1 kommentar:

  1. Lova att du sparar alla fina kulor du fått i present, typ Faberge'! Annars kan jag adoptera dem, men hoppas det inte år aktuellt. Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!